EN | RO
Filter by location
View All Locations
Filter by designer
View All Designers

F64 photo equipment "department store" Bucharest

Location: Bucharest
Source: glamshops
Made by: Matius Studio
Published in: March 27 2013 / Electronics / Gadgets
Incepem printr-o enumerare scurta : 1300 mp, peste 10000 de produse, 2 etaje, si nu e vorba de posete sau pantofi ci de aparatura foto si cel mai mare magazin de acest profil din S- E Europei ... magazinul F64
Pentru cei pasionati de fotografie, aparate foto, gadgeturi si noutati din domeniu, acest magazin este un fel de “rai pe pamant”, un loc in care odata intrat reusesti sa pierzi notiunea timpului. Ultima locatie F64 a fost de 150mp situati intr-o casa cu 3 camere iar la ora actuala a ajuns la un “department store” de aparatura foto cu suprafata de expunere de 1300mp.
Este un magazin care a inteles pe deplin noile tendinte in retail si mai ales faptul ca produsele vandute trebuie sa intaractioneze cu clientul inainte de a ajunge la casa de marcat. Astfel in incinta magazinului poti testa, incerca, atinge, analiza orice obiect incepand de la o husa de aparat pana la obiective de cateva mii de euro. Este impartit pe zone ( zona de camere video, zona echipamente de studio, aparate compacte, accesorii si o zona de consignatie ...) astfel incat navigarea este simpla si intuitiva, iar asa cum ai sta bine unui magazin de aparatura foto-video... zonei de DSLR/SLT i-a fost alocat un etaj intreg.

Un alt element ingenios de retail care ne-a atras atentia, il reprezinta insulele de testare ale produselor. Pe aceste insule pe langa gama completa de aparate foto si video gasesti si un aranjament in miniatura dupa: un parc de distractii, un circuit auto, un orasel si cateva machete auto. Ele au fost integrate pe stand pentru a testa aparatura existenta... cum altcumva ai putea testa un aparat foto decat realizand cateva poze cu el si surprizand cateva cadre largi sau apropiate cu diverse obiecte.
Etajul dedicat aparatelor DSLR are un aranjament simplu si logic, layout-ul fiind presarat cu insule de testare specifice fiecarui brand : insula Sony, insula Olympus, Nikon, Canon...
Cele mai cunoscute doua branduri din domeniul foto au fost evidentiate printr-un shop in shop dedicat fiecaruia dintre ele, asezate atent in capetele culoarului principal, fiind elementele dominante din acest spatiu. Astefel Canon se evidentiaza in partea dreapta cu un perete personalizat ce contine cateva display-uri cu obiective, o insula cu aparatele Dslr si un obiectiv gigant Sigma, iar in partea dimetral opusa se gaseste brand-ul Nikon, cu un perete galben din stiplex luminat, display-uri pentru obiective si insula specifica aparatelor Nikon.
Accesoriile, obiectivele, gentile, trepiedele si consignatia au fiecare zona proprie bine definita pe floor layout-ul magazinului si nu influenteaza traficul pe culoarul principal, avand tot un format de “shop in shop”.
Ne-a atras atentia semnalistica de pe vitrinele cu accesorii, care indica continutul vitrinei intr-un mod aparte prin intermediul unor caricaturi realizate de Catalin Licaret evidentiate cu ajutorul unei folii backlit.

Diferenta majora dintre F64 si alte magazine este felul in care au inteles partea de interactiune a clientului cu produsul si prezentarea acestuia intr-un cadru util nu doar atragator. In general in magazine sau departamentele de foto/video produsele expuse pot fi testate, dar nu ai pe ce... nu poti decat sa faci cateva cadre cu peretii din magazin si eventual cu restul aparatelor expuse. Acele insule de testare cu peisaje in miniatura sunt mai utile decat orice review sau explicatie despre produsul care urmeaza sa il achizitionati si ne bucura sa vedem elemente de display ce isi dovedesc utilitatea si depasesc bariera costurilor de productie.
Un alt factor ce face departajarea magazinului F64, este pregatirea staff-ului si faptul ca reusesc sa se faca intelesi atat pentru incepatorii in ale fotografiei cat si pentru un profesionisti iar sfaturile oferite nu orienteaza clientii neaprat spre produse mai scumpe... mai degraba spre produse utile nivelului de pregatire.

multumim Silviu Costin (F64 ) pentru sprijinul acordat si poze.
1300 square meters, more than 10,000 products, 2 floors, and we are talking about the largest photo equipemnt store in S-E Europe... F64 store.
Inside you will find different departments, a kind of shop in shop for each department (bags and cases, cameras, studio stuff, accessories, lenses... ). First floor is dedicated to mirror less cameras, studio equipment and video cameras. The second floor is the heaven on earth of DLSR cameras and lenses.
In the ends of the main alley, you will remark the two major focus points the Canon wall and the Nikon wall... with specific displays and pop’s.
All the merchandise is exposed on some “testing island” each island dedicated to a camera brand and with a small miniaturist arrangement of a town, racing circuit, theme park...
All this made to test the cameras... a brilliant merchandising idea.
We liked the F64 shop because they understand very well the trends of new merchandising wave “ see me,feel me, touch me, buy me” so you can test everything here, starting with a small bag/case to expensive cameras and lenses.
magazin f64, concept magazin f64, noul magazin f64, aparatura foto, aparate dsl, camera shop design, Catalin Licaret, DSLR/SLT shop, niko, canon, olympus, f64 store design,Matius Studio, Matius Studio design team

You may also like: